Sivut
- Etusivu
- Miten saadaan isossa ryhmässä opiskeijat / osallistumaan dialogiin ja sitä kautta opetukseen?
- Mitkä ovat opettajan yritys, yhteistyö ja sidosryhmät verkoistumisessa (henkilökoht vs. julkiset verkostot)?
- Miten ammatillinen opettaja verkostoitumalla voi vaikuttaa alueelliseen kehitykseen?
- Miten verkostumista voisi tehostaa opettajien, opiskelijoiden ja työnantajien välillä?
- Mitkä ovat verkoistumisen hyödyt ja haitat?
- Miten verkostoituminen vaikuttaa rahoitukseen? - rahoitusmallit
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaTeillä on nyt hyvin muotoutuneet autenttiset kysymykset. Joihinkin niistä johdettuihin teemoihin on Hanna kirjoittanutkin jo prosessoimaansa tietoa. Miten sitä jatkojalostatte? Mitä lisäätte? Päämääränä siis on esim. teemoittain etsiä vastaus lopulliseen oppimisykysymykseemme "Yhteiskunnalliset vaatimukset opettajan dialogiselle verkostoitumiselle". Yhteenvedon omainen posteri tms. sitten tuohon oppimiskysymykseen vastaten viimeiselle lähipäivälle mukaan.
VastaaPoistaPALAUTE ESITYKSESTÄ:
VastaaPoistaPalaute / puutteet:
• toimivan verkoston rakentaminen on vaikeaa
• saadun rahoituksen positiivinen kierre
• verkostoitumistavat esitetty perinteisesti
• sosiaalisuus ominaisuus puuttui
• markkinointia olisi voinut korostaa
• heikko tarjoilu, ei pullaa eikä olutta
Palaute / hyvää:
• korostettiin henkilökohtaisia kontaktien esitystä
• asenne kohdallaan
• kysymysasettelua olisi voinut parantaa
• hyödyt / haitat koettiin hyväksi
alla ryhmän tekemä reflektointi ja arviointi, yksin ja opintopiirin kesken:
VastaaPoistao Mitä minä toin opintopiirin toimintaan?
osaamiset täydensivät toisiaan ja dialogi oli hyvää
o Millaista osaamista toin toimintaan?
Jokaisella oli hieman erilainen osaamistausta, jolloin ne rakentuivat yhdeksi vastaukseksi.
o Miten minä olisin voinut toimia paremmin, jotta tavoitteet (tiedolliset ja dialogisuus) olisivat toteutuneet?
Olisimme voineet käyttää enemmän aikaa dialogisiin keskusteluihin ja tapaamiset olisivat voineet tehostaa toimintaa.
o Miten dialogisesti opintopiirissä toimittiin?
Kommunikaatioon käytettiin Blogia, s-postia, Drive:a ja Skypeä.
o Millaista tietoa rakensimme yhdessä vs autenttiset oppimiskysymykset?
Tietämys kasvoi ja syveni keskustelun edetessä.
o Miten opintopiirin lopputuotos palvelee opintojakson tavoitteita?
Millaisia jatkokehittämistarpeita?
Saimme koottua hyvän lopputuloksen, joka vastasi asetettuun kysymykseen.
o Miten ja missä meidän tulisi yhdessä kehittyä?
Ajankäyttö ja sähköisten menetelmien tehokkaampi käyttö.